Beretning for 2003 for Munksøgård Delebilsforening

Flere medlemmer

Vi var ved årsskiftet 50 medlemmer (45 i 2002). Liste over medlemmerne er på vores hjemmeside inkl. telefonnr.

Udlejning

Rød Punto 20.918 km (21.483 km i 2002), grå Punto 27.899 km (26.522 km) og Berlingoen 19.524 km (17.443 km). Sølv Punto 5.341 km for 3 mdr). Gennemsnitskørsel er fornuftigt i forhold til det budgetterede på 18.000 km

Overbooking

Der var 114 overbookninger i 2003 (84 i 2002). Købt ny sølv Punto i oktober 2003 men vi har også fået flere medlemmer.

Aftale med biludlejningsfirma

Vi har en aftale med biludlejningsfirmaet EuropCar, som holder til på Københavnsvej over for McDonald’s. Medlemmerne søger selv for bookning og betaling. Vi har diskuteret muligheden for at leje ekstra biler i sommerperioden, som kan bookes gennem vores bookingsystem.

Skader

Vi har haft en skade på den grå Punto, som har inddraget forsikringen. Større reparationer på rød Punto.

Manglende aflevering af bil til tiden og andre fejl

Vi oplever jævnligt at bilerne ikke afleveres til tiden, eller tages på tidspunkter, hvor de ikke er booket, eller at en forkert bil tages. Der er store gener ved dette hver gang for dem det går ud over og for bestyrelsen, som skal rede trådene ud. Man må ikke bare tage en anden bil, hvis den bil man har booket ikke er der. Man opfordres kraftigt til at skrive sin bookning ned, så vi kan få minimeret disse fejl.

Økonomi

Foreningen har haft et positivt resultat i 2003 på 53.833,50 kr. (2002 på 36.137,12 kr.) og har en positiv egenkapital på 80.611,65 (26.778,15 kr. i 2002). Andet år med positiv egenkapital. Se særskilt regnskab. Regnskabet er opstillet af vores kasserer Jan Olsen og bliver revideret af vores interne revisor Helle Humlum. Vi har ingen ekstern revisor. Vores Navision bogholderisystem kører nu rigtigt godt og vi får en status for økonomien hver måned.

Fradrag på selvangivelsen

Alle medlemmer får snart meddelelse om, hvor mange renter de kunne trække fra på selvangivelsen for 2003. I år 2003 har vi haft en renteudgift på 13.582,35 kr. (20.710  kr. i 2002). Fordelingen er baseret på det enkelte medlems samlede økonomiske bidrag til foreningen i form af kontingent, km- og tidsudlejning.

Budget og moms

Moms koster foreningen knap 10.000 kr. om året pr bil i gennemsnit.

Samarbejde i Sjællandske Delebilsklubber

Vi deltager i erfaringsudveksling med Sjællandske delebilsklubber, som består af delebilsklubber i Farum, Albertslund, Høje-Tåstrup, Køge, Lyngby og os. Vi forsøger at påvirke momssagen, få billigere forsikringer samt et nyt bookingsystem. Bookingsystem gratis via Lyngby Delebilsklub. Vi arbejder endvidere på at de foreningsbaserede foreninger får mere indflydelse på landsforeningen Danske Delebiler, hvilket også er blevet resultatet. Vi meldt os ind i Danske Delebiler.

Nøgler

Vi kommer til at skulle have nye nøgler til nøgleskab og eventuelt også delebilsrum, fordi de nøgler vi har i dag også kan benyttes til andre rum på Munksøgård, og de personer, som har nøgler til disse rum dermed også har adgang til nøgleskab.

Vask

Helle Humlum står for vask af rød Punto, Ole Winther for vask af grå Punto, Marianne Andersen for vask af sølv Punto og Steen Solvang Jensen har stået for vask af Berlingo. Betingelserne er, at man får 100 kr. for at vaske Berlingoen og 75 kr. for Puntoen. Vaskekort til Q8 betales af foreningen, men medlemmet skal selv betale tid og km for bilen dvs. at ideen er at vask foregår i forbindelse med en tur, som man alligevel vil foretage. Udover en tur i vaskehal omfatter vask også støvsugning inde i bilen, rengøring af automåtter samt check af dæk- og olietryk. Bilerne skal vaskes ca. en gang om måneden. Øvrige medlemmer må også godt vaske bilerne på ovenstående betingelser. Delebilsrummet rengøres af Bente Bakmand.

Service

Medlemmer forventes selv at bidrage til at tage bilerne til reparation i forbindelse med skader, som et medlem har været involveret i. Kontakt bestyrelsen i denne forbindelse. Alle er blevet informeret om dette. Dette har også været tilfælde enkelte gange. Ole Winther står for at tage bilerne til service og dækskifte.

E-mail til alle er delebil at munksoegaard.dk. Virker dog kun fra Munksoegaard. Man kan sende til alle via bestyrelsen. Vi har købt et lille program til at administrere e-maillisten. Hvis man får ny e-mail skal man orientere kasserer, således at man får informationer fra foreningen.

Hjemmeside

Vi har efterhånden fået opbygget en hjemmeside med mange nyttige informationer om foreningen samt delebilisme generelt. Formålet med hjemmesiden er dels at informere hinanden, men også at den kan være inspirationskilde for andre, som vil oprette en delebilsforening. Alle bestyrelsesreferater ligger også på hjemmesiden og vil ikke blive delt ud skriftligt. Sidste nyt i rulletekst. Paolo Poggi er hjemmesidebestyrer.

Steen Solvang Jensen (formand), Jan Olsen (kasserer), Ole Winther.

31. marts 2003